Recenze: Dům v plamenech

Dům v plamenech je knižní novinka, která vyšla díky nakladelství Ikar teprve nedávno (12/2019). Je to první kniha od právničky a nyní i spisovatelky Bonnie Kistler a musím napsat, že jistý spisovatelský talent skutečně Bonnie má. A pokud by ji nějaký talent chyběl, dohnala by to knižním námětem, který je prošpikovaný právnickými kličkami a zapeklitými situacemi.

Bonnie Kistler pracovala jako právnička v různých advokátních kancelářích, kde se vypracovala mezi advokátní špičky. A právě bohaté zkušenosti ze světa soudů a práva dodaly knize zajímavost. Máte-li tedy rádi právní prostředí, pak si knihu můžete s klidným svědomím přečíst.

Kniha však není pouze o soudech. Je o rodinném příběhu, který hluboce zasáhne všechny členy rodiny. Je o lásce, smrti, ztrátě, smutku a odpuštění. To všechno v knize najdete – a to je již solidní základ pro dobrou knihu, nemyslíte? 🙂

Bonnie píše velmi čtivě a u knihy jsem se rozhodně nenudila. Dokonce jsem necítila ani žádná hluchá místa. Děj měl docela spád a ke konci jsem už chtěla vědět, jak to dopadne, takže můžu říci, že mě kniha i hezky vtáhla. Bonnie mne nutila číst dál a dál 🙂 (takže jsem nakonec ve vaně s knihou zůstala sedět 4,5 hodiny, protože jsem ji musela prostě dočíst 🙂 )

A teď náznak příběhu: Rozvodová právnička Leigh se spolu s manželem Peterem rozhodnout, že si pětileté výročí užijí mimo domov. Když se však vrátí, zjistí že Peterův syn Kip měl malou autonehodu, když spěchal domů z večírku se svou nevlastní sestrou Chrissy, která na večírek dojela na kole, aby ho upozornila, že se rodiče vrací. Tím si mladý Kip posilněný trochou alkoholu a marihuanou zadělá na pořádné trable. A ještě větší trable ho čekají, když Chrissy – milé mladé děvčátko, dcera Leigh, druhý den po autonehodě zemře. Tato tragédie výrazně otřese celou rodinou a idilický vztah mezi Leigh a Peterem dostane zabrat.

Kip je obviněný ze zabití, Leigh má co dělat, aby se vyrovnala se smrtí své dcery a Peter se zase snaží seč může, aby zachránil svého syna před vězením. Ten, byť je to trošku rarášek a vyvádí různé vylomeniny, má velmi dobrý prospěch a dostal se na vysokou školu.

Jak to všechno dopadne, zda bude Kip odsouzen, zda se Leigh nějak popasuje s nejtěžší událostí v životě rodiče a zda najde zpět cestu k Peterovi – to vám již neprozradím. Ale určitě vám můžu říci, že si knížku můžete přečíst. Bylo to zase něco jiného, než klasická detektivka, thriller nebo romantika, kterých je všude plno.

Knihu doporučuji.

Hodnocení: